۱- مشخص کردن نوع محصول برای فروش، قبل از سفارش سایت فروشگاهی
مرحله اول برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی این است که در خصوص دسته محصول قابل فروش خود اطلاع دقیقی کسب کنیم. و بدانیم که قرار است چه محصولی به فروش برسد. حتما باید قبل از سفارش طراحی سایت به این مهم فکر کنید. و دقیقا بدانید که چه خدمات و محصولی را قرار است برای فروش در دسترس مشتریان قرار دهید. حتی باید بدانید که چطور باید محصولات موردنظر را تامین کرده و چگونه آن را برای کاربران ارسال کنید.
در زیر دو مرحله برای یافتن بهترین محصول را بیان خواهیم کرد:
محصول خود را بسته به علاقه خود و مهارت ها و فرصت های شغلی انتخاب کنید
خیلی مهم است که در ابتدای کار، به فعالیت در خصوص دسته محصول انتخابی خود علاقه داشته باشید. مثلا اگر به محصولات آرایشی علاقه دارید، در خصوص صنایع ذغال سنگ فعالیت نکنید. زیرا باعث می شود که شما به راحتی خسته شده و سایت فروشگاهی خود را رها کنید.
همچنین می توانید بسته به مهارت ها و فرصت های شغلی سابق خود، محصول خود را انتخاب کنید. مثلا در صورتی که قبلا در خصوص لوازم جانبی موبایل تجربه و مهارت فروش دارید یا مغازه ای به همین منظور دارید، بهترین کار برای شما راه اندازی یک وبسایت فروش لوازم جانبی موبایل می باشد. نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی ما را در این زمینه می توانید همینک بررسی کنید.
بازارهای اشباع را شناسایی و سعی کنید که اختصاصی تر فعالیت کنید
کسب و کار اینترنتی پر است از ایده های ناب و فعالیت کردن در حوزه های تکراری نیز به موفقیت شما خواهد انجامید. اما سعی کنید که در حوزه هایی وارد شوید که کمترین رقبا را داشته باشید. در این صورت موفقیت شما سریعتر اتفاق خواهد افتاد. همچنین در صورتی که بازار شما اشباع بود و چاره دیگری نداشتید. سعی کنید در ابتدای کار بر روی یک محصول خاص مانور دهید. و وارد دسته بندی های دیگر نشوید. مثلا اگر در زمینه سایت لوازم خانگی فعالیت می کنید، سعی کنید فقط در ابتدای کار بر روی یکی از دسته بندی ها مثلا اجاق گاز یا یخچال تمرکز کنید و بهترین کیفیت را ارائه دهید. در این صورت موفقیت شما زودتر اتفاق خواهد افتاد.
۲- مشتریان هدف در زمینه کاری خود را شناسایی کنید
منظور از مشتریان هدف، مشتریانی هستند که بیشترین خرید مربوط به آن دسته از آن هاست. مثلا در صورتی که لوازم آرایشی می فروشید، مشتریان هدف شما بیشتر خانم ها هستند تا آقایان. پس سعی خواهید کرد که محصولات خود را باب میل خانم ها ارائه دهید تا فروش شما متحول گردد. یا مثلا در زمینه فروش مانتو اگر فعال هستید، محتوای خود را برای سنین خیلی پایین و کودکان تولید نکنید و فقط کسانی موردنظر شما هستند که از مانتو استفاده کنند.
معیار های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد:
سن : یکی از معیار های مهم برای یافتن مشتریان هدف است. طبعا افراد کم سن و سال امکان خرید اتومبیل را ندارند. پس مخاطب هدف شما بزرگسالان خواهند بود.
جنسیت : بسته به محصولات شما ممکن است جنسیت مشتریان شما حائز اهمیت باشد. مثلا در فروش ریش تراش، شما بیشتر با آقایان سروکار خواهید داشت.
دیگر مشتریان هدف در طراحی سایت فروشگاهی
محل جغرافیایی: خیلی مهم است که در صورتی که از محصولی خاص استفاده می کنید، محیط جغرافیایی آن را بدانید. مثلا برای فروش کره گیاهی، مشتریان شما می بایست خیلی دورتر از شما نباشند. یا مثلا فروش تور های مسافرتی از شهری خاص و …
زمان خرید: شما به مرور متوجه خواهید شد که در چه بازه هایی فروش شما بیشتر خواهد بود. مثلا اول ماه یا آخر ماه و …
انگیزه و هدف مشتری: شما باید به هدف و انگیزه مشتری هم نگاهی بیندازید. مثلا در صورتی که دارید کپسول لاغری می فروشید، باید کسانی را بیابید که هیکل درشتی دارند و قصد کاهش وزن خود را دارند.
چالش ها و رفع آن ها: شما باید نیاز کاربران به محصول را دریابید و با ارائه وجه های تمایزی همچون قیمت سفارش طراحی سایت، مشتریان بیشتری را برای خرید ترغیب کنید. مثلا در زمینه طراحی سایت، پایین بودن قیمت سایت فروشگاهی در سفارش طراحی سایت فروشگاهی ما نقش به سزایی خواهد داشت.
چرا خرید از شما: باید به مشتریان توضیح دهد که چرا باید از شما خرید کنند و شما چه وجه تمایزی با دیگر رقبای خود دارید؟
۳- سایت فروشگاهی خود را به موتور فروش محصول تبدیل کنید
پس از مشخص کردن نوع محصول و مشتریان هدف، زمان این رسیده است. که سفارش طراحی سایت فروشگاهی خود را به نحوی انجام دهید که کاربران را به خریداران از سایت شما بدل کند. زیرا هدف از راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی ، فروش محصولات می باشد و نه ورود و خروج بی فایده کاربران. درست است که ورود کاربران خود به تنهایی پیروزی بزرگی برای سایت محسوب می شود اما در صورتی که سایت فروشگاهی نتواند فروش داشته باشد، به مرور از کیفیت خدمات کاسته خواهد شد. پس در نتیجه فروشگاهی موفق خواهد بود که بتواند کاربران خود را به مشتریان وفادار و دائم تبدیل کند.
در زیر چند دلیل برای خرید نکردن کاربران را نام خواهیم برد:
- قیمت محصولات ارائه شده در سایت فروشگاهی مناسب نیست و زیاد از حد بالاست.
- کاربران وارد شده در وبسایت فروشگاهی شما، کاربران هدف نباشند.
- تقاضا برای محصول شما به اندازه کافی در بازار وجود ندارد و یا هنوز فرهنگ سازی آن در ابتدای راه است.
- سایت فروشگاهی شما فاقد مجوز های لازم همچون مجوز اینماد باشد.
- سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما با قیمت سایت فروشگاهی پایینی انجام شده و کیفیت لازم را ندارد.
- سایت فروشگاهی شما دارای مشکلات فنی و ارور های متوالی باشد.
- پشتیبانی سایت شما اعم از آنلاین و تلفنی غیرفعال باشد.
- و …
فروش محصول قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی
برای اینکه بهتر بتوانید مخاطبان هدف و سیستم فروش محصول خود را ارزیابی کنید. روش های زیادی را میتوان انجام داد. شما نسبت به کسب و کار آنلاین خود باید چند مورد ازین راه ها را انجام دهید. همچنین می توانید از دو راه کار زیر بهره بگیرید:
فروش مستقیم محصول
در این روش شما به هیچ سیستمی همچون وبسایت، نیار ندارید. اینگونه است که شما مستقیم محصول خود را به مشتری معرفی و به فروش می رسانید. در ابتدا نیازی به پرداخت هزینه و سفارش طراحی سایت فروشگاهی ندارید و میتوانید بدون واسطه مشتری خود را یافته و محصول را به آن عرضه کنید. با انجام این کار شما متوجه خواهید شد که مشتریان هدف شما چه کسانی هست؟ آیا محصول شما مورد استقبال مردم قرار دارد؟ آیا مشتری حاضر هست که برای محصول شما پولی پرداخت کند؟
بهترین راه برای ارائه دستی محصولات، استفاده از شبکه های مجازی همچون اینستاگرام یا تلگرام می باشد. که به راحتی می توانید محصولات خود را در این صفحات به فروش برسانید. مثلا در صورتی که قصد فروش ساعت مچی را دارید، کافی است که محصولات و مشخصات آن را در ده پست و یا بیشتر قرار داده. جهت مراجعه کاربران، از تبلیغات رایگانی همچون کامنت گذاری زیر پست پیج های معروف و یا تبلیغات استفاده کنید. و مدتی محصول و مشتریان خود را آنالیز کنید. در صورتی که همه چیز بر وفق مراد بود و سفارشات شما بیشتر شد، با پرداخت قیمت سایت فروشگاهی و سفارش طراحی سایت ، کار خود را گسترش دهید.
فروش محصول در پلتفرم های معروفی همچون دیوار و شیپور و …
در صورتی که یافتن مشتری از راه اول برای شما دردسر ساز بود. استفاده از پلتفرم هایی همچون نرم افزار دیوار و شیپور میتواند گزینه ای مناسب برای معرفی محصولات و خدمات شما باشد و مشتریان زیادی را خواهید یافت.
نکته: فروش از طریق دو مورد بالا تنها برای آنالیز مشتریان و محصولات و یافتن مخاطبان هدف است. و نباید زیاد از حد در این پلتفرم ها وقت گذراند. زیرا این موارد همگی اجاره ای هستند. برای فروش محصولات خود در انتها شما نیاز به سفارش سایت فروشگاهی خواهید داشت که مدیریت همه چیز آن در اختیار خود شما باشد.
۴- یافتن و انتخاب یک سیستم فروشگاهی قدرتمند
پس از اینکه سفارشات، محصولات شما و مشتریان شما آنالیز و آماده شد. نوبت آن رسیده است که انتخاب کنید سایت شما به چه نحوی قرار است طراحی شود. روش های متعددی برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که دارای قیمت سایت فروشگاهی متنوع هستند. اما طبق تجربه ما به عنوان کارشناس این حوزه، بهترین روش سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. که بر بستر آن می توانید از سیستم فروشگاه ساز فوق پیشرفته ووکامرس بهره برد. در صورتی که نیاز به مشاوره دقیق تری در این زمینه دارید، با ما جهت مشاوره رایگان طراحی سایت فروشگاهی در ارتباط باشید.
در مرحله بعدی شما باید نام و لوگو مناسبی برای خود داشته باشید. برای این منظور باید بسیار حساس عمل کنید. زیرا نام و لوگو سایت شما، معرف شما خواهد بود. و در افزایش فروش شما و ماندن در یاد کاربران موثر است. برای این منظور نیز میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین در ویدیو زیر می توانید با نحوه اضافه شدن محصول در طراحی سایت فروشگاهی آشنا شوید.
۵- تیم سازی و سئو سایت برای مدیریت و فروش بیشتر سایت فروشگاهی
پس از سفارش طراحی سایت فروشگاهی و آماده سازی آن. نوبت به یادگیری چند علم مهم در این حوزه است. یکی تیم سازی است. تیم سازی به معنای یافتن نیروی انسانی کاربلد و علاقه مند برای پیش برد کار های شما است. اگر تا دیروز همه سفارشات را شما انجام می دادید و به کاری تکراری بدل شده است. می توانید با اضافه کردن یک کارمند به مجموعه خود، وظایف سفارشات سایت را به ایشان بسپارید و وقت خود را برای توسعه هرچه بیشتر کار قرار دهید.
علم بعدی که یادگیری آن بسیار مهم است، مربوط به بهبود سئو سایت می باشد. سئو به مجموعه ای از استاندارد های تولید محتوا گویند که با رعایت آن، شما به رتبه های بالای گوگل خواهید رسید. بی شک سئو یکی از با اهمیت ترین موارد در هر وبسایت فروشگاهی می باشد که فروش مادام العمر شما را تضمین می کند.
۶- استفاده از مجوز های فروشگاه های اینترنتی
پس از اینکه یادگیری دو علم قبلی را در برنامه خود قرار دادید. نوبت به اخذ مجوز های بستر وب می باشد. یکی از مهم ترین عوامل در جلب اعتماد مشتری، داشتن مجوز است. همه ی کسب و کارهای بزرگ خدمات خود را زیر نظر ارگان های مربوطه ارائه میکنند. این مجوز ها عبارت اند از:
مجوز ای نماد یا اینماد enamad
مجوز اینماد از سمت وزارت صنعت و معدن صادر می گردد که نقش پروانه کسب را برای فروشگاه اینترنتی شما دارد. گرفتن این مجوز دارای درگیری های زیادی است و ممکن است برای گرفتن آن به زمانی حدود چند ماه نیاز داشته باشید. اخذ مجوز اینماد ، همانطور که در بخش های قبلی عرض شد، بسیار در اعتماد کاربر و خرید آن موثر است. و جزو لاینفک فروشگاه می باشد.
به تازگی ثبت مجوز اینماد برای استفاده از درگاه های غیر مستقیم نیز اجباری شده است. با توجه به موارد بیان شده میتوان گفت بدون داشتن مجوز اینماد امکان فروش در سایت وجود ندارد. ما در مجموعه دالین وب روال گرفتن ای نماد را برای شما آسان کرده ایم. می توانیم این نماد را در کنار سفارش طراحی سایت شما پیگیری و ثبت کنیم. از مزایای اخذ اینماد توسط دالین وب می توانیم به سرعت بالای انجام روال اداری آن اشاره کنم.
مجوز ساماندهی samandehi
از دیگر مجوز های بستر وب، مجوز ساماندهی می باشد که باعث جلب اعتماد دو چندان کاربران و مشتریان شما خواهد بود. گرفتن این مجوز نیز دارای روال اداری می باشد. و حتی در برخی موارد از گرفتن ای نماد نیز بیشتر کار خواهد برد. این مورد نیز توسط شرکت دالین وب قابل انجام است و می توانید در کنار اینماد، ساماندهی را نیز سفارش دهید تا جهت اخذ آن اقدام گردد.
۷- دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و مراحل آن
برای تکمیل و آماده سازی سایت فروشگاهی خود، نیاز به درگاه پرداخت دارید. که کاربر در هر ساعت شبانه روز بتواند فروش خود را در سایت شما انجام دهد. درگاه های پرداخت به دو بخش درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیرمستقیم تقسیم می شود. درگاه پرداخت مستقیم توسط شعب بانک ها ارائه می گردد که از معروف ترین آن ها می توان به درگاه پرداخت ملت، پاسارگاد، سامان و … اشاره کرد.
درگاه پرداخت غیر مستقیم، توسط برخی شرکت های معتبر همچون زرین پال ارائه می گردد و کار را برای شما تا جای ممکن آسان کرده است. خوشبختانه با سفارش طراحی سایت فروشگاهی خود نزد دالین وب، ما به صورت رایگان روند دریافت درگاه را برای شما انجام خواهیم داد.
جمع بندی بخش راه اندازی صفر تا صد طراحی فروشگاه اینترنتی
امروزه با گسترش تکنولوژی، خرید اینترنتی مردم را نیز تحت الشعاع قرار داده و سیر مثبت افزوده شدن تعداد سفارشات آنلاین، نشان از علاقه کاربران به استفاده از خرید اینترنتی را دارد. زیرا باعث صرفه جویی در زمان مردم و قطع زنجیره واسطه گری می گردد. یعنی یک ویژگی برد برد برای هم مشتری و هم مدیر فروشگاه اینترنتی.
برای این منظور همواره سیر عظیمی از درخواست های سفارش طراحی سایت ، سفارش سایت فروشگاهی یا سفارش ساخت سایت به سمت شرکت های طراحی سایت در شیراز، تهران و دیگر شهر های ایران روانه شده است. در این مقاله مجموعه ای از فاکتور های بسیار مهم در سفارش طراحی سایت بیان شد که دید شما را بازتر خواهد کرد. همچنین در ادامه سه مقاله مرتبط در این زمینه را معرفی خواهیم کرد که بسیار در رشد وبسایت شما موثر خواهد بود.
منبع: روند سفارش طراحی سایت